چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403
  • نشست مدیر عامل اتحادیه دهیاری ها با بخشدار و مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی بهشهر

  • نشست هم اندیشی مدیر عامل اتحادیه دهیاری ها با بخشدار و مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاریهای بخش سرخرود

  • رژه خودرویی دهیاریهای استان مازندران در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

  • اتحادیه تعاونی دهیاران مازندران تعاونی برتر استان شد

  • روز ملي تعاون بر تعاونگران ايران اسلامي مبارك باد

برگزاری همایش بخشداران استان مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی دهیاریهای استان مازندران   



[دوشنبه 27 مرداد ماه] [ساعت 9:00] 
در جلسه بخشداران استان که صبح دیروز درمحل ساختمان شماره 2 استانداری با حضور معاون عمرانی استاندار  مهندس نبیان , مدیر کل امورروستایی و شوراها  مهندس عبدی و معاونین ,حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی معاون رئیس کل دادگستری استان و بخشداران سراسر استان برگزار شد .
مهندس نبیان ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با اشاره به جایگاه بخشداران در تحقق اهداف دولت در روستاها اظهار داشت : وظیفه بخشداران هدایت عملکرد دستگاههای اجرایی و نظارت بر فعالیتهای آنها در حوزه بخش می باشد و با عنایت به اینکه حدود 90 درصد اقدامات دستگاهها در روستا ها ,اقدامات عمرانی است لذا نقش بخشداران در هدایت این فعالیتها کلیدی است .
مهندس نبیان افزودند : شما به عنوان نمایندگان عالی دولت در بخش باید تلاش کنید تا موانع پیش روی توسعه بخش برطرف گردد .
معاون عمرانی استاندار خاطر نشان کردند : با توجه به اینکه شاخص های پیش بینی شده مبنای توزیع اعتبارات عمرانی در روستاها می باشد افزودند : تملک دارائیها در شهرستانها با نظر فرمانداران انجام می گیرد که دهیاریها می توانند نیازهای خود را از طریق شما بخشدا ران مطرح و منتقل کنند .
مهندس نبیان در ادامه بیان داشتند : با هرگونه ساخت وسازهای غیر مجازدر خارج از حریم روستاها , بخشداران محترم با جدیت برخورد کنند .
در ادامه مهندس عبدی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران ضمن تقدیر و تشکر از همه بخشداران سراسر استان در این همایش بزرگ ,این جلسات مهم با بخشداران را بسیار حائز اهمیت خواندند و استمرار و تداوم این نشست های صمیمی با بخشداران و دهیاران را یاد آور شدند و افزودند : هم انديشي شوراي بخش و بخشداران و دهیاران , از نحوه فعاليت مديران روستايي و شوراها و حفظ وضعيت موجود و مهاجرت معكوس در روستاها را تاكيد كردند و بحث برنامه محوري يودن فعاليت هاي دهياران و شوراها را اولويت مهمي در روستاها ذكر كرده اند .
مدير كل امور روستايي خاطر نشان كرد :توانمند سازي شركتهاي تعاوني و تعامل بين شوراها و دهياريها را موضوع مهمي مطرح كرده اند و با توجه به نامگذاري سال 93 توسط مقام معظم رهبري به سال فرهنگ و اقتصاد ،با عزم ملي و مديريت جهادي كه در روستاها بايد كارهاي فرهنگي و اقتصادي تقويت و شكوفا شوند .
عبدي با اشاره به اين که دهياران بايد براي توسعه روستاها شرايط کافي رابراي جذب مشارکت مردم درامورات را پيگيري کنند گفت : دهياران بايد هنراين راداشته باشند تادرانجام امورات وايجاد اعتماد درروستاها تلاش کنند .
مهندس عبدی در رابطه با ساخت و ساز های غیر مجاز در روستاهای استان را یادآور شدند و افزودند :بخشداران با هرگونه ساخت و ساز در خارج از حریم و بافت روستایی را با قاطعیت تمام برخورد نمایند .
عبدی با بیان اینکه سامان بخشی به نظام فعالیت، سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و تثبیت جمعیت ساکن در مناطق روستایی از طریق ارتقاء سطح درآمد و معیشت و رفع مشکل بیکاری روستائیان را ذکر کرده اند و تصریح کردند : ین امر باعث افزایش مهاجرت به شهر‌ها شده است و با توجه به جذب بیشتر جوانان در بخش‌های خدمات، بخش کشاورزی علیرغم اهمیتی که در توسعه اقتصادی کشور دارد از نظر نیروی انسانی به پیری گراییده است.    
عبدي در ادامه بيان داشتند : یکی دیگر از اهداف اجرایی برنامه اشتغال روستایی را بستر سازی برای جلب مشارکت بخش غیر دولتی برای سرمایه گذاری در روستا‌ها دانست و یادآورد شد: یکی دیگر از این اهداف تقویت شبکه‌های تولیدی، خدماتی و پشتیبانی از تولید در مناطق روستایی است.
مدیر کل بیان داشتند : ایجاد صندوق تأمین مالی خرد روستایی در دفاتر پست بانک كه در حال انجام شدن است را فرصتی مناسب برای توسعه روستاها، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و حل مشکلات تحصیل و اشتغال آنان دانست و این امر را باعث کاهش انگیزه مهاجرت از روستاها برشمرد.
مدير كل امور روستايي و شوراها به اهميت آب بندانها كه منشا زندگي و سرسبزي استان هستند اشاره داشتند و در رابطه با توليت آب بندانها كه دچار مشكل هستند و اختلاف بين شوراها وهيئت امنا و دهياران كه مشكل سازنده و مهم بحث آب بندانهاي ماست دستگاههاي اجرايي بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشند .
 وي مي گويد: آب بندان ها يکي از اصلي ترين دلايل جلوگيري از مهاجرت جوانان روستايي به شهرها هستند. وقتي اشتغال پايدار در روستاها ايجاد شود ديگر آنان نيازي به ترک محل زندگيشان نمي بينند.
بحث پسماند را مورد ارزیابی قرار داده اند و افزودند : بايد به دنبال راهكارهاي پيشگيرانه بود و در اقدام نخست آن بايد براي كاهش حجم پسماند توليدي و مديريت صحيح آن در استان برنامه ريزي نمود .
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین موسوی معاون رئیس کل دادگستری استان با بیان این مطلب که رفتار بخشداران می تواند الگوی حرکت دهیاران در روستاها باشد و خصوصا از ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها را یک ضرورت جدی توصیف کردند و افزودند :در سطح استان 14000 پرونده کمیسیون ماده 99 رای صادر شده و آماده اجراست اما هنوز اجرایی نشده است و ضمانت قانون به اجرای آن است و اگر اجرا نشود اعتباری ندارد .
وی اظهار داشت :از بین آمار صادره 284 فقره مربوط به تخریب است که می بایست اجرا گردد .
حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزودند : درخواست دستگاه قضایی این است که آرای صادره کمیسیون ماده 99 اجرا شود تا جلوی سو استفاده و ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته شود .
در ادامه هر یک از بخشداران به ایراد سخن پرداختند و نکاتی را در جهت توسعه پایدار روستایی و مشکلات روبروی آن و رفع موانع موجود را یادآور شده اند .

 

ارتباط با مدیرعامل-هیئت مدیره

تعاونی ها

پیوندها