جمعه, 07 اردیبهشت 1403
  • نشست مدیر عامل اتحادیه دهیاری ها با بخشدار و مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی بهشهر

  • نشست هم اندیشی مدیر عامل اتحادیه دهیاری ها با بخشدار و مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاریهای بخش سرخرود

  • رژه خودرویی دهیاریهای استان مازندران در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

  • اتحادیه تعاونی دهیاران مازندران تعاونی برتر استان شد

  • روز ملي تعاون بر تعاونگران ايران اسلامي مبارك باد

نشست خبری مدیر کل امور روستایی و شوراهای مازندران به مناسبت روز دهیار مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی دهیاریهای استان مازندران   


[شنبه 14 تیر ماه] [ساعت8:22]  
جان الله عبدی در نشست مطبوعاتی عصر دیروز شنبه 13 تیرماه با خبرنگاران به مناسبت روز دهیار با بیان اینکه هر گونه افزایش بافت روستایی و تغییر کاربری بر اساس بررسی های کارشناسی و نیازمندی هایی که با زاد و ولد و مهاجرت معکوس به روستاها همراه باشد، انجام می شود، گفت: همزمان با آغاز به کار دولت تدبير و اميد محدودیت جدی درافزایش الحاق بافت روستاهای مازندران بوجود آمده است.



مدیر کل امور روستایی وشوراهای استانداری مازندران افزود : در یک سال اخیر تا 90 درصد تغییر کاربری های غیر قانونی در روستاها کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه توسعه ساخت و سازها در بافت روستایی فقط با حدود پنج درصد تخلف گزارش شده است، اظهار داشت: بیشتر تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج از بافت روستایی است که مسوولان مرتبط به ویژه شخص استاندار به طور جدی پیگیری می کنند.
عبدی با تاکید بر این نکته که با هر گونه ساخت وساز بدون پروانه در بافت روستایی به شدت برخورد می شود، ادامه داد: در حال حاضر هر گونه فعالیت عمرانی در روستاها با نظارت دهیاران به عنوان مدیران اجرایی روستاها صورت می گیرد.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران به وجود یک هزارو 916 دهیاري در روستاهای مازندران اشاره کرد و بیان داشت: امسال مجوز 244دهیاري برای روستاهای بالای 30 خانوار از وزارت کشور درخواست شده است.
عبدی با بیان اینکه یک میلیون و 300هزار نفر از جمعیت مازندران برابر با 45درصد جمعیت استان در دو هزارو 946 آبادی استان زندگی می کنند، خاطر نشان کرد: 688 هزار و 385 نفر از جمعیت روستایی مازندران مرد و مابقی زن هستند.
وی با اشاره به اینکه 746روستای مازندران که در نوار ساحلی قرار دارند به عنوان روستاهای مرزی محسوب می شوند، ادامه داد: 720 روستای مازندران که زیر 20 خانوار جمعیت دارند فاقد شورای اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه 25نفر از دهیاران فوق لیسانس، 527نفر لیسانس، 237نفر فوق دیپلم و 949دهیار دارای تحصیلات دیپلم هستند، خاطر نشان کرد: امروز نقش دهیاران در ماندگاری جمعیت روستایی و افزایش درآمد آنان بسیار مهم و ضروری است.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران با بیان اینکه در حال حاضر زباله 480 روستای استان توسط دهیاران ، 700روستا با همکاری شرکت تعاونی دهیاران و زباله 720 روستا توسط بخش خصوصی جمع آوری می شود، گفت: سرانه تولید زباله در روستاهای استان نیز 750 گرم است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه هزارو 700 پروژه عمرانی در روستاهای مازندران در حال اجرا است، گفت: پارسال با حمایت دولت تدبیر و امید به رغم محدودیت های منابع مالی یک هزارو 174میلیارد ریال اعتبار در تمام بخش ها به روستاهای مازندران تخصیص یافته است.
به گفته عبدی امروز رقابت بین دهیاران برای انجام طرح های عمرانی بین روستاهای مازندران بوجود آمده است و حتی برخی از دهیاران با روستاهای پر جمعیت در امر انجام طرح های عمرانی و ایجاد درآمد با برخی از شهرداری های استان رقابت می کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزارو 700 روستای استان دارای طرح مصوب هادی هستند، گفت: 30 درصد روستاهای استان آزاد سازی حریم را انجام داده اند و منتظر اجرای طرح هادی هستند.
وی به فعالیت 52صندوق خرد روستایی در مازندران اشاره کرد و گفت: دولت به منظور حمایت از طرح های اشتغالزایی در روستا ها با حمایت از این صندوق تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.
 

ارتباط با مدیرعامل-هیئت مدیره

تعاونی ها

پیوندها