پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
  • نشست مدیر عامل اتحادیه دهیاری ها با بخشدار و مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی بهشهر

  • نشست هم اندیشی مدیر عامل اتحادیه دهیاری ها با بخشدار و مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاریهای بخش سرخرود

  • رژه خودرویی دهیاریهای استان مازندران در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

  • اتحادیه تعاونی دهیاران مازندران تعاونی برتر استان شد

  • روز ملي تعاون بر تعاونگران ايران اسلامي مبارك باد

برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران عامل شرکت تعاونی دهیاریهای استان مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی دهیاریهای استان مازندران   


[دوشنبه 13شهریور ماه] [ساعت 12:00]   

مدیرکل روستایی مازندران:

تعاونی دهیاریها در اشتغال و رونق اقتصادی نقش آفرینی کنند
عبدی مدیرکل روستایی استان مازندران گفت: شرکت تعاونی دهیاریها کلید توسعه روستایی استان هستند و در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نقش آفرینی کنند .
به گزارش روابط عمومی اتحادیه تعاونی دهیاریهای مازندران، مدیر کل روستایی استان در نشست با مدیر عاملان شرکت تعاونی دهیاری ها، با تاکید بر نگاه ویژه دولت به توسعه روستاها و فقر زدایی از مناطق محروم، خاطر نشان کرد: شرکت های تعاونی دهیاران، گامی ضروری و ارزشمندی در راستای توسعه روستاها، فقرزدایی و استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های مناطق روستایی بر می دارند.
عبدی با اشاره به اینکه تعاونی دهیاری ها محرکی اساسی در اشتغالزایی و تولید ثروت در کانون های جمعیتی غیرشهری می باشد، افزود: تشکیل شرکت های تعاونی دهیاری ها به منظور ساماندهی روستا در راستای اشتغال زایی و خدمات رسانی بیشتر در زمینه اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی انجام شده است.

وی تاکید نمود: شرکت های تعاونی دهیاران باید بر اساس خلاقیت و ظرفیت و توانمندی روستاها به توسعه همه جانبه کمک کند و روند آن را سرعت بیشتری بخشد.مدیر کل روستایی مازندران در این نشست، انجام فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و خدماتی، انجام اقدامات فنی و مهندسی و اجرای طرح های عمرانی و خدماتی دهیاری ها، انجام راهبردهای بازرگانی و خرید اقلام و تجهیزات با اولویت کالاهای مورد نیاز بخش روستایی و دهیاری ها و انجام فعالیت های کشاورزی، باغداری، دامداری، پرورش طیور و آبزی پروری را بخشی از اهداف راه اندازی شرکت تعاونی های دهیاری ها برشمرد.

عبدی تاکیدکرد: در بسیاری از طرح های تولیدی و عمرانی، تعاونی های دهیاری قادر هستند با هزینه بسیار کمتری نسبت به پیمانکاران و دستگاه های دولتی نقش آفرینی کنند و منابعی که از این محل ذخیره می شود در چرخه اعتبارات دهیاری ها بازگشته و در سایه مشارکت جویی مردمی در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی به ویژه برای جوانان روستایی صرف شود.
مدیر کل روستایی مازندران ورود شرکت های تعاونی در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را امری ضروری دانست و ادامه داد: تجمیع سرمایه و اعتبارات دهیاری ها تنها راه ایجاد اشتغال مولد و توسعه روستاهای استان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان مازندران بیان کرد: اگر چه پیگیری عمرانی و خدماتی دهیاری ها از قبیل جمع آوری و حمل پسماندهای روستایی، توسعه ماشین آلات و مدیریت ماشین آلات عمرانی و خدماتی، جدول کشی و شن ریزی معابر، خرید و فروش محصولات کشاورزی، نمایندگی برخی بیمه ها و خدمات اینترنتی مهمترین وظایف شرکت های تعاونی دهیاری ها محسوب می شود اما، بهره گیری از ظرفیت این نهادهای غیردولتی در راستای حل مشکل بیکاری جوانان اولویتی مهم در استان است. 
وی اظهار کرد: در چهار سال گذشته شمار قابل توجهی از شرکت های تعاونی دهیاری استان مرکزی ضمن انجام وظایف عمرانی، در مقوله اقتصاد مقاومتی نیز ورود پیدا کرده و طرح های اشتغالزای زیادی داشته اند. 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان مازندرن خاطرنشان کرد: 53شرکت تعاونی دهیاری در نقاط مختلف این استان به ثبت رسیده که از این تعداد کمتر از نصف شرکت تعاونی ها فعال و بقیه غیرفعال هستند. 
در این نشست مدیرعاملان شرکت تعاونی دهیاری ها گزارشی از عملکرد تعاونی، اجرای طرح ها، نقاط قوت و ضعف و چالش ها ارائه نموده و از سوی مدیر کل روستایی و معاونین مورد بررسی قرار گرفت و پیگیری کارها به جلسات بعدی و مکاتبات به دفتر امور روستایی موکول شد.
 

ارتباط با مدیرعامل-هیئت مدیره

تعاونی ها

پیوندها